« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
CAP PROGRAM
U srijedu 2. studenog 2011.g. u 17,30 na roditeljskom sastanku predavanjem za roditelje, započelo je provođenje CAP programa u našoj školi u ovoj školskoj godini. Programom su obuhvaćena djeca 2. a i b razreda i njihovi roditelji.
Što je CAP?
Program iznad minimalnog zakonskog standarda realizira se u suradnji s udrugom „Korak po korak“ i uz financiranje PGŽ Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport .
Program je namijenjen djeci 2. razreda OŠ.
Hrvatska je 1999. godine , inicijativom Udruge roditelja «Korak po korak» , postala 14 zemlja u svijetu koja je prihvatila CAP program i započela ga primjenjivati sa mlađim učenicima osnovne škole i predškolskom djecom u vrtićima.
Program poučava djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima a ne na ograničavanju tih sposobnosti.
Program se provodi u 3. koraka:
Provođenje CAP programa u našoj školi započelo je 21. veljače 2008. predavanjem za sve zaposlene u školi, a održala ga je defektolog Vesna Žilić.
Predavanje za učitelje ali i za sve zaposlene u školi sastojalo se od :
Provođenje CAP nastavili smo i ove godine Predavanjem za roditelje učenika drugog razreda. U srijedu 2. studenog 2011.g. u 17,00 predavanje za roditelje održala je Dijana Toljanić , CAP trener.
Veći dio predavanja bio je sličan je onom za zaposlenike škole, s naglaskom na prevenciji zlostavljanja kroz poboljšanje komunikacije između odraslih i djece. Osvještavanje strahova koje roditelji imaju kada razmišljaju o tom problemu i strategije za poticanje, prepoznavanje i korištenje prilika za razgovor s djecom o zlostavljanju.
- Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada
- Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje
- Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje
- Pregled sadržaja dječje radionice
- Strategije poboljšanja komunikacije između odraslih i djece o pitanju zlostavljanja
- odgovornost zajednice za prijavu mogućeg zlostavljanja djece
- prijedlozi za uvođenje i jačanje prevencijskih vještina kod kuće.
Radionica za djecu održana je 9. studenog 2011. godine u 2.a i 2. b razredu. Program, koji provode tri posebno obučene CAP trenerice, trajao je dva školska sata nakon čega je uslijedio individualni razgovor s učenicima.
Što su djeca naučila?
Koristeći igranje uloga i vođenje grupne diskusije, djeca su naučila prepoznati potencijalno opasne situacije.
Kroz tri igrokaza , predstavljene su najčešće situacije zlostavljanja koje bi djeca mogla susrest:
Radionicama su prisustvovale i učiteljice Ljiljana Silvestrić i Ines Arnautov.